W niniejszym artykule przedstawiono zagadnienie komunikacji interpersonalnej pomiędzy pacjentem a fizjoterapeutą wraz z jego implikacjami dla procesu fizjoterapii. Głównym celem prezentowanego artykułu jest przełożenie w praktyczne wskazówki postępowania choć fragmentu dostępnej wiedzy teoretycznej z zakresu komunikacji. W pierwszej części starano się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego komunikacja interpersonalna może być ważna dla fizjoterapeuty. Przedstawiono w tym celu analizę doniesień naukowych dotyczących znaczenia komunikacji pomiędzy pacjentem a fizjoterapeutą w procesie rehabilitacji. W drugiej części artykułu próbowano ukazać praktyczne, zaczerpnięte z literatury przedmiotu sposoby mogące posłużyć zwiększaniu efektywności komunikacji pomiędzy rehabilitantem a jego pacjentem. Tekst kończy podsumowanie, w którym starano się krótko scharakteryzować obecny stan wiedzy na temat komunikacji pomiędzy fizjoterapeutą a pacjentem oraz przedstawić możliwości dalszego rozwoju tej dziedziny nauki.